Träning

En aktiv sommar

Mina vänner, jag har den perfekta lösningen för de dagar när solen skiner för starkt för att träna i ett mörkt gym. Skapa din egen hinderbana i lekparken, i trädgården, i skogen eller på promenaden! Svårighetsgraden är lätt att anpassa och alla kan vara med, du kan träna med barnen, grannarna eller nyfikna förbipasserande. Varför slutade vi leka? Det är ju det bästa som finns!


Du behöver:
Något att hoppa över.
Något att klättra upp på.
Något att krypa under.
Något att gömma dig bakom.
Något att springa emellan.
Något att bära eller kasta.
Någon att träna (leka) med.
Fantasi & kreativitet!


Reglerna är enkla, det finns inga regler! Vem är snabbast runt banan? Vem kan göra flest varv på 20 minuter? Variera upplägget och utmana kroppen genom att smyga in några styrkeövningar i hinderbanan, tex: gå skottkärra, stå på händer mot en vägg, hjula, plankan, jägarvila, knäböj, utfall, armhävningar, dips, pullups osv.

Så här inför sommaren ser jag fram emot att styra upp ett gäng vänner och göra aktiva grejer tillsammans, som brännbollsturnering, fotboll, beachvolleyboll och strandtennis! Jag längtar efter cykelutflykter, att simma i öppet vatten och springa intervaller i Hammarbybacken – med en grillkväll som avslut.


Foto: Johan Öhrlund.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply