Motivation Träning

Träningstips – Ta alla tillfällen i akt!

Vill ni ha ett av mina bästa träningstips? Ta precis alla tillfällen som ges för att röra lite extra på dig eller träna:) Detta tips gäller ju speciellt alla er som har mindre barn – för då känner man ofta att det är extra svårt att få till träning och man vet inte riktigt när man ska klämma in den, vad man ska göra, är det värt det(?), jag hinner knappt komma igång förrän jag måste avsluta osv, osv. Men som jag alltid brukar skriva och säga – ALL träning är verkligen bättre än ingen träning och tar man inte vara på de luckor som ges åtminstone ibland då blir det kanske aldrig någon fysisk aktivitet…

Träningstips – Förbered dig för luckorna!

Idag hade jag exakt 1tim och 15min på mig när barnen gick i skidskola här i Hundfjället. Kan låta som ganska lång tid, men innan man lämnat dem där, kollat att de känner sig trygga och ok, och sagt hej då har det redan gått en kvart. Och sedan är det ju kanske bra om man kan hämta dem och vara på plats lite tidigare så de inte behöver sitta och vänta själva med skidläraren på slutet (det gjorde ju mina ändå idag, men tanken var ju god…). Vips så har man ca 55min på sig. Ska man då hm och byta om har man förlorat ytterligare en kvart. Men är man lite förutseende och förbereder sig lite innan – och som jag gjorde idag – bytte om till träningskläder för längdskidåkning så är startsträckan sedan ganska kort. Det fanns en 5km slinga inte långt ifrån barnområdet så jag och en kompis som också befinner sig i Sälen tog oss dit och lyckades köra två varv – knappt en mil innan det var dags att återvända och hämta upp barnen! Så härligt – hann båda prata av oss och röra på oss tillsammans under den stunden:)

Träningstips – Ta alla tillfällen som ges!

 

Alldeles underbart att få köra lite längd igen. Har inte gjort det sedan Tjejvasan för en månad sedan så var väldigt sugen faktiskt. Extra taggad eftersom spåren var helt FANTASTISKA! Bästa spåren jag åkt denna säsong – helt perfekta:)

Träningstips - så här glad blir man av att ett längspass i perfekta spår:)

Träningstips – så här glad blir man av att ett längspass i perfekta spår:)

 

Så får ni en lucka om så bara på en halvtimma nu under påskhelgen så kläm in en kort promenad och några squats! Eller kör lite övningar i en trappa eller vid en parkbänk som jag tipsat om tidigare! Allt är bättre än inget.

Och sist men inte minst – GLAD PÅSK!!

SparaSpara

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Träning utan tidspress - en lyx! - Caroline W Söderblom - I am ready
    6 maj, 2018 at 13:31

    […] Stämmer det in på dig så har jag bloggat om detta tidigare och gett tips på att få in träningen i vardagen och ta alla tillfällen i […]

  • Leave a Reply