Motivation Träning

#Pinnapå – och hoppa hopprep!

Jag har funderat lite på vilka fler härliga och enkla träningsformer det finns – som man kan göra lite då och då i vardagen. En sådan aktivitet är ju faktiskt att hoppa hopprep! Det kan man antingen göra utan att byta om, om man inte vill eller hinner, eller tvärtom byta om och köra ett ordentligt högintensivt pass.

Jag brukar låta mina kunder hoppa lite rep då och då, men jag tenderar att glömma bort denna fantastiska träningsform själv. Och dessutom kan det ju vara en riktigt rolig aktivitet att göra tillsammans med barnen eller familjen. 

Hoppa hopprep – barnsligt roligt med barnens hopprep! 

Fördelarna: 

  • Enkelt och lättillgängligt. Det går att både hoppa 1min eller 20min. Den bästa träningen är ju den som blir av:)
  • Behövs inga flashiga varianter från nåt sportvarumärke om du inte vill eller har – går lika bra med barnens färggranna om sådana skulle råka finnas!
  • En av de mest effektiva träningsformerna om du vill gå ner i vikt eller bränna fett. Då behöver du hopplita mer än bara någon minut dock. 
  • Går att göra nästan överallt:) Kanske inte i vardagsrummet, men bara att öppna dörren och ställa sig i gräset eller på gården/ trottoaren och hoppa på.  
  • Går att variera mycket. Hoppa på ett ben, dubbelhopp, snabbt, långsamt osv. 

Hoppa på ett ben!

 

Ta det lite lugnt och försiktigt om du har problem med knän eller svårt med hopp bara. Eller gör något helt annat, det finns ju andra träningsformer oxå:) 

 

Investera i ett hopprep eller kör med barnens:)

 

Fotocred: Malin Nyhlén

SparaSpara

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Fanny
    25 april, 2018 at 12:00

    Så smidigt att bara ha ett hopprep med sig och kunna träna överallt 😀

  • Leave a Reply