Livsstil

Veckans lista från ön Korcula

Veckan som rusat förbi har bara en dag spenderats i Stockholm och resten av veckan har jag befunnit mig på ön Korcula som tillhör Dubrovnik i Kroatien. En fantastisk vecka, men som också innehållit hopp och förtvivlan. Då kör vi veckans lista, helt enkelt.

VECKANS MÅENDE: Det är under den här kategorin min förtvivlan kommer fast jag mått bra med. Under dag 7 på min antibiotikakur ville jag mest gå och lägga mig under täcket då jag fortfarande hade ont i munnen och kinden var hård. Enligt Google, hade jag en dödlig sjukdom och jag kände mig bara opepp. Nu är jag på min sista dag av kuren och det känns så mycket bättre i munnen.

VECKANS BÄSTA: 6 dagar i Korcula har varit veckans bästa. Att kunna gå ut kl 07:30 på morgonen och veta att det är varmt och avnjuta en god frukost. Att få ligga och sola vid poolen har varit magiskt det med. Den här resan är verkligen det jag behövt under den här tiden.VECKANS SÄMSTA: Det är att jag saknar träningen så ofantligt mycket. Jag vill bara träna, känna mig stark och hungrig på mycket mat! Den enda träning som blivit av är en timmes promenad varje dag och simning i poolen.VECKANS GODA: Frukosten på hotellet är riktigt bra. Jag äter frukt, ägg och bröd i mängder. En kväll åt jag en fantastisk Tuna steek också och härom kvällen åt jag de godaste räkorna. Det går ingen nöd på mig här, vill jag lova.VECKANS UTFLYKT: Det var gårdagens vintur där vi åkte runt på ön och besökte en bifarm och tre olika vingårdar. Ett inlägg om gårdagen kommer under dagen. De var otroligt generösa med vin, kan jag även nämna.VECKANS MEST LIKEADE BILD: Det är den här bilden som publicerades för precis en vecka sedan på Mors dag, när jag bjöd mamma på mysfrukost på Non Solo Bar.