Tankar & Ideér

Hur går det med meditationsutmaningen?

Femtonde September – två veckor av min meditationsutmaning (check). Det tar tid och tålamod att bana in en ny vana eller skapa en rutin det är en sak som är säker… Här kommer en update på hur min utmaning har gått hittills och ett tips på en riktigt bra meditationsAPP!

Dag 1 – 9: mediterade nästan varje morgon, de dagar som jag missade prioriterade jag kvällsmeditation istället. De första dagarna kändes bra och jag hade bra fokus, kunde koppla av. Sen hände det något efter fem – sex dagar. Jag hade svårt att koncentrera mig då jag var steget före i tanken heeela tiden. Tankar om vad jag skulle göra härnäst, vad jag hade på schemat under dagen och en känsla av stress infann sig. Tog hjälp av guidade meditationer, det hjälpte!

Dag 9 – 12: hade ingen motivation och prioritera inte min morgonmeditation alls, var kom det ifrån??
Tog mig upp och iväg till jobbet utan att reflektera… Tills jag i fredags bestämde mig för att växla upp och ta tag i utmaningen igen.

Dag 13-15: Ställde klockan 10 minuter tidigare och bestämde vad jag skulle ta på mig, packade väskan osv innan jag satte mig för att meditera. I går och idag har jag även börjat dagen med att skriva tacksamhetslistor.

BACK ON TRACK!

Nu känner jag mig motiverad och engagerad till att fortsätta med min utmaning. Jag har hittat en ny meditations-APP som jag kommer använda slaviskt för att göra det här till en vana!! Ladda ner, skapa ett konto och lyssna på din första guidade meditation i den här underbara appen:

HEADSPACE 

COMPASSION – En bra app med svenska meditationer.
HEADSPACE – Ladda hem NU!

Du får välja hur långa dina meditationer ska vara och sedan välja bland många olika meditationer.

The more regularly and the more deeply you meditate, the sooner you will find yourself always acting from a center of inner peace.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply