vardagsmotion

Träning: Att inte ha en ”löparkropp”

Jag är inte lång, mina ben är ungefär lika korta som en stubbe. Min kropp är uppbyggd på muskler som bär mig genom min vardag. Min hjärna älskar naturen och mina ben tycker om att springa. Min kondition börjar också tycka om att springa, den orkar längre och vill hålla igång längre än tidigare.

Träning: Att inte ha en ”löparkropp”

Jag får ofta höra att jag behöver jobba mer för att min kropp inte är uppbyggd för att löpträna. Det kanske är sant, vad vet jag. Det jag vet är att jag har lyckan att ha två ben och två fötter. Ben och fötter som tar mig framåt, vare sig jag går eller springer. Om jag nu kan springa med mina ben är väl kroppen okej med att löpträna? Vilket betyder att även mina muskler på kroppen godkänner det, mina korta ben och halv okej kondition? Så då gör jag min egen bedömning, litar på min kropp – den kan och den vill. Min kropp kan löpträna.

Våga lita på dig själv

Det är viktigt att våga röra sig, våga testa. Allt nytt är skrämmande och kanske jobbigt, men det klassiska att öva brukar fungera. Jag tror att du kan precis det du vill med din motion, hälsa och fram för allt din vardagsmotion. För om du vågar gå upp ur soffan, ta på dig skorna och ta en promenad och kanske lyssna på fåglarna en stund har du vunnit tillsammans med din hälsa. Det är skönt när man väl är ute, hoppas du vågar testa?

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply