vardagsmotion

Ge dig själv lite kärlek; ta med träningen hem

Balans- ge dig själv kärlek

Det är viktigt att stanna upp och se vad man faktiskt gör för sig själv, men även fundera över vad man inte gör. Livet handlar om upp och nedgångar som man på ett eller annat sett tar sig över eller förbi. Jag ställer mig ofta tanken att jag inte räcker till eller inte hinner med det jag bör och faktiskt vill göra. Men det slår mig lika ofta att det bara är jag som kan prioritera och fördela mina timmar på dygnet. Det är jag som ska stanna upp och förstå att det jag gör duger gott och väl. För det spelar ingen roll i längden om andra ser det när man själv inte ser helheten.

Njut av din vardagsmotion, stanna upp och ta in; natur och känslan av välmående.

Jag behöver stanna upp och se vilket jobb jag gör som är mamma till två,  jobbar nästintill heltid och studerar samtidigt. Det handlar inte om att skryta, det handlar om att se sin vardag och ge sig själv lite beröm och kärlek. Jag ger mig själv en high-five. Jag ger mig själv kärlek.  Jag hoppas att även du testar att ge dig själv kärlek just idag, det är du värd.

Ta med träningen hem

Vad behöver du när du tränar hemma? Det här behöver jag.

Prioriteringar, det är kanske det viktigaste man har på sina 24 timmar ibland. Vad vill man åstadkomma under dessa timmar och vad kan man faktiskt rimligt hinna med, utan att stressa? Om man vill till gymmet, vill ut och springa eller kanske vill styrketräna men man hinner inte ta sig ifrån hemmet, ta fram träningen hemma. Det handlar inte om 190 minuter i sträck, det kan handla om 15 minuter av dina 24 timmar eller kanske 60 minuter – du väljer. Du kan prioritera att göra 10 situps, 10 armhävningar och 10 rygglyft i 10 minuter och vips så har du din träning gjord hemma i kanske vardagsrummet.

Det måste inte vara svårt, du måste inte sätta höga krav eller mål. Så varför inte börja mindre, se över timmarna på dygnet och välj ut 15 minuter av dem till rörelse i kanske hemmet. Vem vet nästa gång du stannar upp kanske det blir 30 minuter,  vem vet du kanske gillar att träna i hemmamiljö.

Du är bra precis som du är, ta vara på det och prioritera in din vardagsmotion i dina timmar på dygnet, du är värd det.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply