Träning vardagsmotion

Gör löpturen roligare – tre korta tips

Det är så enkelt att alla tycker inte om att springa sträcka ut och sträcka in. Det passar inte alla, men om man vill ge löpningen en chans kan man kanske testa på lite extra styrkeövningar längs vägen.

Det måste inte vara mycket eller pågå så länge det viktiga är att man vågar testa, det kan vara uppiggande längs löpturen. Börja med att stanna till på ett ställe där du känner lugn eller kanske lite glädje och gör tio knäböj, det här kan du upprepa fyra gånger under din löprunda. Vill du göra färre så gör du helt enkelt de, du anpassar efter din förmåga och vilja. Tips nummer två, spring korta intervaller. Ja det kanske låter mindre roligt att springa allt vad man kan i ca 30m men tro mig när pulsen går upp så blir man lite exalterad ( i alla fall jag) gör fyra intervaller under din löptur. När du börjar känna att benen är tunga och kroppen gärna vill gå en stund, precis då stannar du till och gör tips nummer tre –Gör tio grodhopp det här kan du göra två gånger under din löprunda.

Att göra intervaller kan vara uppgigande under löpturen. Jag gillar pulsökningen.

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Denevigaresenären
    12 september, 2018 at 20:53

    Du är grym!

    • Reply
      Marie Isaksson
      12 september, 2018 at 20:57

      Tack så mycket 🙂

  • Reply
    Mirre - Sweetwords
    14 september, 2018 at 22:47

    Oh bra tips, utmana sig själv och testa lite nya varianter var gång så blir det ju dubbelsidig träning

    • Reply
      Marie Isaksson
      16 september, 2018 at 08:47

      Ja men precis, en bra tanke. Kul att du gillar det 🙂

    Leave a Reply