Träning vardagsmotion

Klar med träningen innan arbetet – klar på fem minuter

Jag vet att tiden inte alltid räcker till eller i alla fall känner många av oss det. Men ge dig fem minuter innan arbetet och du har klarat av din träning innan dagen ens börjat.

Jag vill ge er tre övningar som ni kan göra själva med eller utan träningskläder, hemma eller på gymmet det spelar ingen roll. Det vi gör i vår vardag är viktigt och alla små tillfället till rörelse hjälper oss lite extra till att orka och till och med må lite bättre (det vill jag i alla fall påstå för min del att jag gör). Därför kommer ni få dessa tre övningar nedan, ni jobbar 30 sekunder på en övning och vilar 10 sekunder, upprepa tre gånger per övning innan ni går till nästa. Det här ger dig ett aktivt arbete på ca 4,5 minuter sen är du klar! Bra va?

Lycka till!

Höftlyft, du jobbar upp och ner med höften, rumpan nuddar inte golvet. Spänn magen hela tiden.

Axelpressar. Här använder jag min son som vikt. Pressa armar och axlar upp och ner. Du behöver inte ha någon vikt det blir jobbigt vilket som.

Situps. Jobba upp och ner med kroppen, ha en spänd mage. Du behöver inte ha vikt till utan det går precis lika bra med din egna kropp.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply