Träning vardagsmotion

Att klockan ringer tidigt kan vara det som gör att motionen blir av

Klockan ringer 06:50 på en lördag, du och mannen är lediga men vilket som ringer klockan just den här tiden. Så var det i morse, det var för att jag skulle på en dejt. Inte vilken dejt som helst utan en träningsdejt med en kompis. Det här kan ibland vara precis det som behövs för att man ska få motionen gjord.

Så var det den här morgonen, för att kunna ses och få till dagens högintensiva träning blev det en dejt på gymmet. Morgonen kunde inte startat bättre! Att få umgås med en vän samtidigt som man får utföra sin träning är för mig picken över i:et, gräddfilen till tacos eller varför inte bären i smoothies. Ni förstår att jag gillar den formen av träffar. Tillsammans peppade vi oss igenom ett flåspass av dess like, den ena burpeesen efter den andre. Precis när vi var klara var jag glad över att vi gjorde det tillsammans, för just att få chansen att peppa varandra vid morgontiderna gör i alla fall min hjärna gladare och kropp piggare. Jag kommer skriva ner några tips som jag gillar för att få motionen gjord och varför så följ med blicken lite nedåt:

  • Morgonträning; Du har hela träningen gjord och dagen är fri till annat fokus
  • Bestäm dig och ge inte upp
  • Lägg fram träningskläder morgonen innan, när du ser kläderna påminns du ännu engång
  • Kan du eller vill, träna med en kompis, respektive,  barn etc – det ökar peppen inträningen

Varje tillfälle till rörelse ger dig en anledning till att sakta ner tempot efter

När du gjort din motion är det viktigt att du varvar ner, ger kroppen chans att skapa harmoni och återkoppling av vad den just utsatts för. Med det här menar jag inte att man måste utföra avslappning eller liknande utan snarare sätta sig ner en kort stund och andas. Läsa en tidning, ta en kopp kaffe eller te och bara varva ner. För mig är det hjälpsamt till att samla tillbaka den energin jag hade under mitt pass. Att hitta metoder som fungerar för än själv är viktigt för att skapa rätt balans i motion och återhämtning. Se till att veta din återhämtning innan du utför själva passet. Låt dig själv vara din tidslinje som väljer vad och när saker och ting skall göras, det är kanske precis det som gör att di får tillbaka balans och harmoni.

Här är hon morgonens träningsdejt <3

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply