Träning

4 TIPS PÅ HUR DU INTE (!) HITTAR TRÄNINGSMOTIVATIONEN

Vikten av din inställning till utmaningar i livet spelar en stor roll i hur slutresultat kommer se ut. Inte helt oväntat kanske. Men ibland hjälper det att se den andra sidan utav myntet för att förstå vikten utav positivt tänkande.

 

Så, nedan är 4 tips på hur du INTE hittar motivation till dina träningspass.

Lycka till!

  1. Kör exakt samma övningar varje dag. Håll dig till det som känns tryggt och trivsamt, stanna på samma maskiner i gymmet och gå alltid på samma tempo på löpbandet. Variation är nyckeln till resultat, men det behöver inte du bry dig om.
  2. Träna i osköna kläder. Om du ändå ska svettas i dina plagg så kan dom lika gärna vara obekväma också.
  3. Träna utan mål. Eller sätt upp alldeles för höga mål. Här fungerar även argumentet ”jag kör alltid 100% eller inte alls” som en bra bortförklaring om du missar ett pass.
  4. Fokusera på det som är jobbigt. Du ska ta dig till gymmet och byta om, det är kallt ute, det är för varmt ute, du ska svettas, det ska trängas i gruppträningssalar, det ska springas, det ska lyftas tungt och det ska flåsas. Egentligen är det bekvämare att bara välja bort träningen helt, den är trots allt bara jobbig.

 

Tyngre. se publicerade DEN HÄR videon för några dagar sedan, ”Fem tips på hur du lyckas med din diet?” som kändes så klockren. Därifrån kommer grunden till det här inlägget, in och kika på videon!

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Det är okej att känna sig omotiverad - I am ready
    juni 9, 2018 at 12:35 e m

    […] inte lever upp till våra förväntningar på oss själva blir vi frustrerade. Därför gillar jag Martinas inlägg med hög igenkänningsfaktor, om hur hur du med hjälp av klassiska tankefällor bäst avlivar […]

  • Leave a Reply