Träning

SÅ LYCKAS DU MED TRÄNINGEN I HÖST

3 tips för att undvika periodträning

  1. Gör en hållbar planering. Håll det enkelt, planera träningen efter hur din vardag ser ut och lägg upp en planeringen som passar DIG. Är du ingen morgonmänniska så lägg in träningspassen under lunchen eller eftermiddagen, tycker du inte om att träna ensam så planera träningen efter gymmets gruppträningsschema, vill du springa ett lopp under 2019 så anpassa din träning till det specifika målet. Ah. Du förstår.
  2. Investera i dig själv. Prioritera din träning och gör den till en del utav din vardag. Speciellt viktigt är det med fysisk aktivitet under de mörka och trötta årstiderna, och vi blir helt enkelt piggare utav att röra på oss. Träningen i sig sen behöver inte enbart innebära att lyfta vikter på ett gym eller springa på ett löpband stirrandes in i en vägg. Testa på tennis, yoga eller anmäl dig till ett lokalt Korpenlag med vännerna?
  3. Skaffa rätt verktyg. Förutsatt att du kommit fram till ett mål med träningen (och känner dig redo att starta), så är det dags att hitta byggstenarna för att lägga din grund. För några så kan detta innebära att införskaffa sig en träningsdagbok för att följa utvecklingskurvan, men det kan också inkludera att testa på ett pass med en personlig tränare för att hitta ett bra träningsupplägg, eller börja räkna HÄLSOPOÄNG och samtidigt bidra till kampen mot cancer. Har du sen möjlighet att investera i ett par bra skor till din träning/löpning/lyftning så hade jag rekommenderat det framför ett par snygga tights. Och glöm inte bort att kosten är en lika viktig del för att bygga en bra grund, liksom en bra playlist att lyssna på i lurarna. Såklart.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply