Hälsa Träning

TESTA TRIGGERBOLL MOT TRÖTTA AXLAR

Här kommer en uppföljning från förra inlägget, och alltså en utav många övningar som du kan använda en triggerboll till.

  1. Lägg triggerbollen på marken och placera den mellan dina skulderblad så ryggraden hamnar i mitten utav bollarna.
  2. Placera båda fötterna på golvet enligt bilden och ta här några djupa andetag. Ligg kvar i den positionen och försök slappna av tills bollarnas tryck inte gör ont längre.
  3. Börja röra höger arm långsamt bakåt, och sikta på att nå golvet över ditt huvud. Ta tillbaka armen till start position (långsamt) och upprepa rörelsen x 10 gånger. Gör sedan samma rörelse med vänster arm, upprepa x 10 gånger.
  4. Lägg båda armarna längst med sidan utav kroppen och ta några djupa andetag. Om det känns bekvämt härifrån kan du sträcka ut båda armarna framför dig och göra små pulsrörelser (som en början till en crunch), upprepa x 10 gånger.
  5. Färdig på några minuter! Efteråt kan det upplevas som det bränner lite på ryggen, och det är inte helt vanligt att du blir lite röd på ryggen efter bollarna. Detta beror på att blodcirkulationen nu kommit igång till muskeln vilket påminner om känslan efter en massage.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply