LIVSSTIL Okategoriserade

Veckans lista 26

Här kommer veckans lista 26!

Veckans tips: Löpning vid havet utan tvekan. Har sprungit denna runda två gånger denna vecka och det får mig att må så bra! Det har varit en bra träningsvecka samt att helgen varit otroligt festlig. BALANS med andra ord. 

Veckans godaste: Fredagstacosen!!!

Veckans höjdpunkt: Gårdagen. Jag hade en fantastiskt rolig gårdag med massa magiska vänner. Först brunch och födelsedagsfirande med dagsfest för en vän med ett gott gäng. Sen tog jag bussen hem och vann VM i dusch och ombyte och slängde mig på nästa buss iväg igen efter typ 20 minuter. Då näste man skulle firas. Middag, drinkar, musik quiz och utgång på det. Snacka om att jag var stålkvinnan igår som hade energi igenom hela dygnet. Idag har det varit full vila och platt fall i solen dock! 🙂 Men det var en riktigt kul somrig festdag. 

Veckans bästa träningspass: Som veckans tips lyder så har mina löppass varit mest uppskattade i veckan. 

Veckans känsla: Den har varit bra!! Veckan rullade på och helgen satt som ett smäck. 

Veckans nästa: Nu blir det jobb mån-tors innan jag och Sarah tar bilen till Båstad över helgen!!! Det om något ska bli glatt! 😀 

Bye bye vecka 26, Kram🌸

LIVSSTIL MAT Okategoriserade

Härlig start på veckan, utelöp och frisörbesök.

Godmorgon tisdag och vecka nummer 26 är igång! 🙂 Jag har haft en härlig start på veckan. 

Igår fick jag tid till att starta dagen med 50 minuter löpning. Vindstilla väder gav lugnet själv och total harmoni i min kropp och knopp. Så otroligt härligt att springa då. Sen var det jobb i vanlig ordning resten av dagen medan jag idag får lyxen att starta dagen med ett frisörbesök! Känns fantastiskt att få liva upp håret såhär i försommaren. Perfekt till en kul kommande helg eller snarare helger framöver!

Frukosten är i magen och jag ska ta en snabb dusch innan jag sticker iväg. KRAMAR.

Hälsa LIVSSTIL MOTIVATION Okategoriserade TRÄNING

Tips på hur du kan boosta din vanliga PW eller löptur!

Här delar jag ett vardags träningstips. Tips på hur du kan utveckla din vanliga PW eller löptur enkelt men effektivt. Med några minuter extra får du ändå en extra boost till muskulatur och leder på ett helt annat sätt än från den vanliga 30 minuters promenaden eller joggingturen.

  • Knäböjshopp upp på bänk/mur. 
  • Dips mot bänk/mur. 
  • Armhävningar mot bänk/mur. 
  • Bulgariska utfall mot bänk/mur.

Så otroligt enkelt men ändå mycket extra från att bara promenera eller jogga. På bara några få minuter till får du aktiverat muskulatur på ett helt annat sätt. Effektivt, enkelt och grymt! För att se video på mina övningar jag tipsade om så kika in min instagram: miranda.kallhage så hittar du en video gällande detta där! 🙂

Okategoriserade

Veckans lista, 25

Här kommer veckans lista 25!

Veckans tips: Vår magiska raw food buffe!! Livets godaste buffe, utan tvekan. I torsdags blev det fin lunch för mig för att fira det som precis hade hänt!!! Se längre ned. 

Veckans godaste: Veckans godaste var helt klart att vi kollade Sverige matchen från en 38 grader varm pool. Vi såg matchen på Sankt Jörgen som hade match event. Vet inte om matchen var så intressant för mig men en två timmar i poolen var inte helt fel. 

Veckans höjdpunkt: Jag har blivit lägenhetsägare!!!! Till en fantastisk pärla och jag mer maximalt lycklig och nöjd över det. Det var ingen dans på rosor och det var ett riktigt jobbigt dygn men nu är den min och ingen kunder vara nöjdare över det. Den är så fin. 

Veckans bästa träningspass: Mitt benpass i fredags! Jag var på gymmet i säkert två timmar och bara ¨köttade¨ på. Längesedan jag hade ett sånt lugn på gymmet så jag njöt av varje sekund. Satte dock sina spår i benen efteråt 😉 

Veckans känsla: Jag har haft mycket ångest i mitt liv. Men jag har aldrig haft så mycket ångest som kring denna lägenhets budgivning! Satt i princip och skakade några timmar i väntan. Men lyckan efteråt och känslan i kroppen just nu är maximalt bra. 

Veckans nästa: Det blir jobb i vanlig ordning med behandlingskunder, PT kunder och gruppklasser innan det festas till i helgen igen. Tog till och med en lugn midsommar som uppladdning för nästa helg 🙂 

Bye bye vecka 25, Kram🌸

Hälsa LIVSSTIL MOTIVATION Okategoriserade TRÄNING

Att arbeta med människors hälsa!

människors hälsa, Personlig tränare, Osteopat

Människors hälsa.

Någonting som verkligen slagit mig senaste dagarna eller veckorna är betydelsen av mitt arbete. Det var nu ett år sedan jag tog examen. Jag har nu arbetat med en helhet som Osteopat och Personlig tränare i elva månader. Det har varit intensiva månader och jag fick en kickstart utan dess like. Det är först nu som jag faktiskt lyckats landa i vad detta innebär.

Jag, alltså ¨jag¨… Arbetar med människors hälsa. Något av det viktigaste vi faktiskt har här i livet. Utan hälsa och välmående, vad är vi då egentligen?

Jag har alltid vetat om att jag älskat det jag gjort men just nu känner jag bara, shit vad grymt det här faktiskt är, på riktigt! Jag är så nöjd och stolt över otroligt många hälsoresor som tagit fart under dessa månader och fler ska det bara bli. Det här har ju bara varit början. Ser verkligen fram emot kommande år.

Är du i behov av hjälp. Osteopatbehandling eller Personlig träning? Kanske båda? Kombinationen de två emellan är otroligt givande. Läs mer på www.kallhage.se 

Telefon: 0763748209

Mail: miranda@kallhage.se 

Kanske gillar du också inlägg: Glöm inte att stretcha!

Okategoriserade

Om jag… Frågor och svar!

Om jag inte hette Miranda skulle jag: Sebastian eller Alexander typ om jag vore kille haha. Som tjejnamn var Miranda det ända alternativet. 

Om jag fick byta ansikte med en kändis skulle jag: Oj. Izabella Scorupco är ändå sjukligt snygg. 

Om jag kunde spela ett instrument jättebra skulle jag: Saxofon. 

Om jag bara fick träna en typ resten av livet skulle jag: Gymma. Styrka är a och o. 

Om jag hade fått beskriva en perfekt dag: Då hade den startat med att vakna upp super utvilad. Solen hade strålat till hundra procent och dagen hade startats med en magisk frukost/brunch. Den hade innehållit fantastiskt umgänge, den hade varit lättsam, sol, bad, grill, favorit musik osv osv. 

Om jag fick ändra tre saker med mitt utseende skulle jag: Oj löjligt svar kanske men helt ärligt, inget? Jag är jag, allt har sin charm. Jag har faktiskt inga direkta komplex. Har lite landat i att alla är fina på sitt sätt och det finns ingen mening att gå runt och ha ångest över någonting på ens kropp eller utseende. Bara onödig energi. 

Om jag skulle byta jobb imorgon skulle jag: Oj, jag vill typ göra allt. Jag skulle vilja bli eventfixare, bröllopskordinatior, lärare, något projektledar av någon form etc etc. 

Om jag hade en superkraft skulle det vara: Då skulle jag flyga! Så slipper man åka buss/spårvagn. Tänk vad mycket tid man hade sparat! 🙂 

Om jag var tvungen att bo i en annan stad för resten av mitt liv skulle jag: Vi alla vet ju att jag skulle vilja bo i en varm stad. Men just nu är ju Göteborg sjukt glatt ändå!!

Om jag bara fick äta en rätt varje dag resten av veckan skulle jag: Äta tacos. Inget snack om den saken!

Om livet tog slut på söndag skulle jag: Bokat en resa till Ibiza och levt life. 

om jag

Hälsa LIVSSTIL MOTIVATION Okategoriserade TRÄNING

Få saker får mig att må så bra som ett riktigt bra benpass gör! Endorfiner

Rubriken säger verkligen sitt! Efter lite frånvaro från gymmet senaste tid på grund av halsont och annat ståhej så var dagens benpass extremt efterlängtat!

Som jag sa i morse så blev det ben/rumpa och snacka om att svetten spruta och endorfinerna sprudla! Fantastiskt härligt att bara få ta i, kämpa och fokusera.

Dagens benpass upplägg: 

  • 15 minuter löpning som uppvärmning. 
  • Knäböj 6 set. 3 set med gummiband, 3 set utan. 
  • Raka marklyft 5 set superset air squats med gummiband.
  • Liggande lårcurl 3 set. 
  • Benspark 3 set. 
  • Statiska utfall med hantlar superset sumo knäböj med kettlebell 3 set. 
  • Hip thruster i smithmaskinen med gummiband 3 set. 

MAGISKT!!!!

Hälsa LIVSSTIL MAT Okategoriserade

Acai bowl

acai bowl

Bilderna är ifrån nationaldagen. En god acai bowl på stan. 

Godmorgon!! Klockan är 07.20 och jag har sovmorgon idag, men vaknade i vanlig ordning 06.20. Vilket innebär att frukosten är i magen och jag ska fånga dagen genom att starta igång denna tisdag med ett gympass! Jobbar sent idag vilket innebär att jag hinner med egenträning i lugn och ro innan. Valde mellan ett löppass eller ett benpass på gymmet (mina givna favoritträningspass). Men det faktum att jag inte har några hörlurar gjorde valet otroligt enkelt. Gym it is! SÅ NU KÖR VI!

acai bowl

LIVSSTIL Okategoriserade

Våren 2018, du har varit magisk! Brunch

brunch brunch

Japp, jag lever! Till 100 procent dessutom. Bloggen har ekat tomt men mitt liv har ekat fullt. Det har minst sagt varit en magisk vår. Veckodagarna har varit fyllda med jobb. Planerat att skriva ett litet inlägg om det här i veckan. Medan helgerna har varit späckade med glädje och härligt umgänge. Precis som ni kan se på bilderna i detta inlägg.

Förra helgen var det brunch och dagsfest som ni kan se på bilderna här ovan och igår var det födelsedagsbrunch för Sarah och magiskt häng på stan som ni kan se på bilderna här nedan. And the rest is history skulle man ju kunna säga 😉 Och denna härliga vibe verkar sitta i sig för jag ser minst sagt fram emot veckorna och månaderna som kommer. NJUTBART kallar jag livet just nu.

Med det så är snart även denna söndagskväll över och jag har planerat allt jobb för veckan samt min egenträning osv osv. Planering och struktur är alltid en söndagssyssla. Glöm inte det. Puss och kram!

cake pops brunch brunch brunch vit sangria

Hälsa LIVSSTIL MAT Okategoriserade

Mellanmål on point! Knäckebröd med hummus

Oj det är redan torsdag och dagarna bara springer iväg!! Full rulle med jobb hela veckan och jag ska alldeles strax bege mig iväg till bussen för ytterligare en lång arbetsdag med behandlingar och PT kunder. Vilar helt ifrån träning idag då jag tränat hårt både söndag, tisdag och onsda. Har en otrolig träningsvärk i benen ifrån tisdagen prestation. Därav vilodag och fullt fokus på kundernas hälsa, välmående och kroppar!

Delar med mig av ett perfekt mellanmålstips ifrån Spanien i förra veckan. Nämligen ett gott knäckebröd som toppas med hummus och lite jordnötter som extra crunch och sälta som pricken över i:et. Hur bra som helst. Givetvis lite god frukt till det. Enkelt, mättande, näringsrikt och gott!

LET´S GO TORSDAG!