Hälsa LIVSSTIL MOTIVATION Okategoriserade TRÄNING

Löpning lätt utmaning kommande veckor!

Löpning lätt utmaning, nu kör vi! 

Tisdag förmiddag, jag är precis nyduschad och hemkommen från en timmas löpning utomhus i friska och regniga luften! När jag vaknade i morse tog jag ett enkelt val och planerade att göra löpning till dagens träningsaktivitet. Jag hade dock inte checkat av vädret innan detta val togs och insåg snabbt att det var mycket regn i luften. MEN det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder så jag tog mig ut ändå och det var helt ärligt riktigt härligt! Fuktigt och lättsamt trots lätt regn.

Under löpturen som för övrigt är min bästa terapi timma så tog jag beslutet: Minst ett löppass utomhus i veckan fram till midsommar. Jag sätter inte ribban vid tre löppass, fem löppass eller liknande, utan ett. Det är ett rimligt, enkelt och tillräckligt mål för mig. Veckans bästa terapi timma.

Det bästa med löpningen enligt mig: 

  • Det är enkelt. Du behöver en outfit för väder och ett par bra skor. Sen har du träningen precis utanför din dörr. Hur smidigt som helst. Det finns där av inga ursäkter. Löpning är enkelt.
  • Det ger mycket syre upp till hjärnan, därav världens bästa terapi timma.
  • Man kan variera sig i mängder. Springa långsamt, springa långt, springa snabbt, springa uppför, springa utför, springa i terräng, mixa allt osv osv.
  • Det ger mig bra kondition.
  • Det ger mig fysisk uthållighet och styrka = psykisk styrka.

Så är ni med mig, minst ett löppass i veckan fram till midsommar? ENKELT! 

Läs även:

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Best of I am Ready - Alexandra Öhrlund - I am ready
    27 april, 2018 at 17:08

    […] #PINNAPÅ: Haka på Mirandas löputmaning – minst ett pass i veckan fram till midsommar. Läs mer om hur och varför här. […]

  • Reply
    Veckans lista 17 - Miranda Källhage - I am ready
    29 april, 2018 at 18:59

    […] tips: Häng på min lätta löputmaning! Planera in kommande veckas löppass redan nu! […]

  • Leave a Reply