4 tips på hur du (inte) hittar träningsmotivationen

Foto. Shutterstock

Din inställning till utmaningar i livet spelar en stor roll i hur slutresultatet kommer se ut. Inte helt oväntat kanske?
– Ibland hjälper det att se den andra sidan utav myntet för att förstå vikten utav positivt tänkande, säger Martina Rehn.

4 tips på hur du (inte) hittar träningsmotivationen

  1. Kör exakt samma övningar varje dag

    Håll dig till det som känns tryggt och trivsamt, stanna på samma maskiner i gymmet och gå alltid på samma tempo på löpbandet. Variation är nyckeln till resultat, men det behöver inte du bry dig om.

2. Träna i osköna kläder

Om du ändå ska svettas i dina plagg så kan dom lika gärna vara obekväma också?

3. Träna utan mål

Eller sätt upp alldeles för höga mål. Här fungerar även argumentet ”jag kör alltid 100% eller inte alls” som en bra bortförklaring om du missar ett pass.

4. Fokusera på det som är jobbigt

Du ska ta dig till gymmet och byta om, det är kallt ute, de är för varmt ute, du ska svettas, det ska trängas i gruppträningssalar, det ska springas, det ska lyftas tungt och det ska flåsas. Egentligen är det bekvämare att bara välja bort träningen helt, den är trots allt bara jobbig.

”5 tips för att (miss)lyckas med din diet”

Tyngre. se publicerade DEN HÄR videon för några dagar sedan, ”Fem tips på hur du lyckas med din diet?” som kändes så klockren. Därifrån kommer inspirationen till det här inlägget, in och kika på videon!

LÄMNA ETT SVAR

Din kommentar
Ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.