Träning

Rörlighetsträning är som grönsaker

I somras började jag yoga varje morgon, det har gjort mig rörligare (no shit), mindre stel i rygg och mindre problem med mina löparknän. Jag klarar även av övningar som böj och mark med bättre teknik. Rörlighetsträning är lite som grönsakerna på din tallrik, inte så sexigt men det gör dig gott i längden.

Veckans rörlighetsövning: Draken

Fokusera på: Håll höften parallell med golvet

Syfte: Förbättra rörligheten i höftböjarmuskeln för att kunna gå djupare i dina böj utan att krumma ryggen

Genomförande: Båda händerna i golvet, ett ben bak, den andra foten i höjd med handen, slappna av och sjunk djupare ner i positionen. Stanna mellan 2-5 min och byt sedan ben

Ska rörlighetsträningen ge något kan du inte bara stretcha i 30 sekunder. Du bör stå i positionen i minst två minuter. 

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Håkan Gryglas
    29 januari, 2018 at 20:38

    What he Said 👆🏼 Som grönsaker men vi alla behöver dem! Grym du är Sebbe! 💪🏻💥

    • sebastian
      Reply
      sebastian
      12 februari, 2018 at 22:39

      Tack man!

    Leave a Reply