Träning

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Oj oj oj vilket HIIT pass du får idag. Dessutom kan du göra det utomhus. Det enda du behöver är din kropp och sedan bestämmer du själv hur hårt du vill köra. Det kan bli det värsta passet du gjort hittills, precis lika jobbigt som det brukar vara eller hur lätt som helst. Det är upp till dig. Min tanke med passet är att det ska brännas ordentligt i benen. Därför har jag döpt det till leg blaster.

Passet: Leg blaster

Detta pass kommer ske i intervallform. Arbetet är i 45 sekunder och vila i 15 sekunder mellan de olika övningarna.

  1. Mountain climbers.

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Veckans HIIT pass: Leg blaster

 

2. Utfallshopp (Utfallssteg fram).

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Veckans HIIT pass: Leg blaster

 

3. Push-up release (Push-up med upphöjning eller på knä).

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Veckans HIIT pass: Leg blaster

 

4.Upphopp (Air squat).

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Veckans HIIT pass: Leg blaster

 

5. Russian twist (Sit-ups).

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Veckans HIIT pass: Leg blaster

 

6. Burpee tuck jump (Vanliga burpees eller gå upp och ned istället för att hoppa).

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Veckans HIIT pass: Leg blaster

 

7. Air squat (Sprint på stället)

Veckans HIIT pass: Leg blaster

Veckans HIIT pass: Leg blaster

 

Vila i en och en halv minut för att sedan börja om igen. Genomför varvet tre gånger totalt.

Push-up hand release är en push-up där du i bottenläget lägger bröstet i marken och drar upp händerna från marken. Russian twist så sitter du på rumpan med hälarna i marken och vrider din överkropp åt varannat håll. Den kan genomföras med en viktskiva om du har tillgång till en. Burpee tuck jump en är vanlig burpee fast i hoppet drar du upp knäna mot bröstet. Detta för att du ska behöva hoppa lite högra och det ska bli lite jobbigare.

Det som står inom parentes är skalningar på övningarna om du har nån skada, känner att det blir för jobbigt eller bara vill mysa i solen och svettas lite lätt samtidigt. Det är helt upp till dig och det finns inget som är bättre än det andra att genomföra. Det viktiga är att det genomförs! Om du bara har tid för ett varv så kör bara ett, har du tid och ork för två så är det bra och om du kör tre så är det kanon. Nu kör vi!

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Best of I am Ready - Alexandra Öhrlund - I am ready
    27 april, 2018 at 17:07

    […] VECKANS PASS: Sebastian har skapat passet ”Leg blaster”, där det enda redskapet du behöver är din kropp! Du väljer själv hur hårt du vill köra – det kan bli det värsta passet du varit med om, precis lika jobbigt som det brukar vara eller hur lätt som helst. Här hittar du upplägget. […]

  • Leave a Reply