Träning

Veckans HIIT pass: 3/5

Veckans HIIT pass: 3/5

Det har varit en fullspäckad vecka med allt livet kan erbjuda. Idag var det perfekt att köra ett HIIT pass på cirka 40 minuter när tiden inte räcker till. Den här veckans HIIT pass: 3/5 är likt tidigare HIIT pass svettigt och roligt!

Veckans HIIT pass: 3/5

Veckans HIIT pass: 3/5

Värm upp 10 minuter med lite pulshöjning, dynamisk rörlighet samt känn på övningarna. Om du inte är van vid rörelserna i passet kan du behöva lägga lite mer tid på att få in känslan i dem och bana in rörelserna. När du känner dig redo är det bara att kicka igång!

10 pull-ups alternativt rodd i TRX band eller ringar.

6 hang power clean på 70 kg om du är någorlunda van vid rörelsen ta annars en vikt du anser vara lämplig och som du klarar av med gott genomförande. Denna övning kan bytas ut mot 10 burpees om du inte har en skivstång eller aldrig kört cleans tidigare.

10 toes to bar alternativt fällkniven.

10 ring dips alternativt push-ups.

400 m löpnig alternativt 600 m rodd i roddmaskin eller 800 m cykling.

Genomför detta i tre varv på så bra tid som möjligt med god teknik i övningarna.

Varva ner med 5 minuter på cykeln eller med lätt jogg.

Avsluta passet med 5 minuter stretch med fokus på lår, rumpa och höftböjare.

Veckans HIIT pass: 3/5

En clean eller frivändning som det heter på svenska.

Detta pass är väldigt effektivt och inte så tidskrävande. Du har tränat igenom hela kroppen på mellan 35-50 minuter beroende på ditt tempo under varven samt hur noga du är med uppvärmning och nedjogg. Jag tycker att om du har tid så ska du lägga det på en bra uppvärmning och nedjogg+stretch men finns verkligen inte den tiden så värm upp lite fortare och genomför träningen. Jag anser att man inte ska hoppa över att träna för att man inte har tid till stretch efter eller en uppvärmning i 15 minuter. Springa i 5 minuter och öka tempot successivt så du blir varm och inte skadar dig i onödan om det är allt du har tid med. Nu är det bara att köra! Ta med en polare och jaga på varandra! Kör hårt.

Veckans HIIT pass: 3/5

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply