Träning

Veckans HIIT pass: 180830

Veckans HIIT pass: 180830

Torsdagssvettfest ala 180830! Jag älskar verkligen att svettas ordentligt och bli helt slut. Jag förstår att inte alla gör det. Det är varmt, klibbigt, jobbigt och kräver en del av dig mentalt. Det är jobbigt och svårt att ta ut sig ordentligt. Du behöver träna på att Göra det, känna på ett par lite lagom jobbiga och hårda pass innan du går all in och kör ett jobbigt pass på riktigt och pushar dig förbi det du trodde var gränsen för vad din kropp klarade av. Dagens fokus är att ta i lite mer än vad du tror att du klarar. Försök att gå igenom den mörka dalen där du är ensam, varm, trött, har ont och kroppen skriker åt dig att sluta. Försök att ta dig igenom den, se hur det känns när du kommer ur dalen. Känslan efter kanske gör smärtan värd besväret.

Veckans HIIT pass: 180830

Löpning 100 meter.

20 push-ups.

Assultbike/cykling 100/300 meter.

20 push press med kettlebell/hantel. (10 hö/10 vä)

Stakning i stakmaskin 100 meter.

20 goblet squat.

Rodd 100 meter.

20 utfallssteg med kettlebell/hantel.

Assultbike, full fart så fläckar det gött.

Push-press, ta ordentligt med fart från benen.

Veckans HIIT pass: 180830

Känner du att ett varv räcker så kör bara lätt, känner du dig stark så kör du tre. Känslan under detta pass skall vara att du vill sluta och att andningen är väldigt ansträngd. Du skall dock ha ett så jämt tempo att du inte behöver stanna och vila mellan övningarna. Du skall sikta på att komma upp i pulszon 5 – 6. Är du mindre van att träna och pusha dig själv så sikta på pulszon 4. Skala vikterna så du kan genomföra 20 reps på rad utan att vila. Har ditt gym inte tillgång till all utrustning eller om du vill köra hemma utan kan du springa 100 meter eller cykla 300 mellan övningarna. Du kan även strunta i vikterna, men om du känner dig stark så kan du höja reps antalet till 30-40. Push-pressen kan bytas it ut mot dips.

Stakning 100 m, full fart.

Veckans HIIT pass: 180830

Goblet squat, pressa ut knäna och spänn bålen.

 

Du kommer få hög puls, detta är inget farligt. Genomför passet i din egen takt och ett tempo du är bekväm med. Det ska vara så du vill fortsätta träna även framåt. Kör inte pannan i väggen så du inte orkar träna på resten av veckan. Kontinuitet är en av nycklarna till bra resultat. Kör hårt!

Rodd, inte långt kvar nu.

Veckans HIIT pass: 180830

Sista utfallen, håll tempo.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply