Träning

Veckans HIIT pass: 180913

Veckans HIIT pass 180913

Torsdag är en dag av svett och fysiska gränser som skall flyttas. Dagens pass, 180913, kan om du så vill utmana både din kondition och styrka. Pressa dig själv genom att sätta ett tempo som är lite högre än vad du tror att du klarar. För att orka med det så ta med en eller ett gång kompisar så ni kan pusha och peppa varandra lite hårdare. Om du är en tävlingsmänniska så hitta någon som är någorlunda jämn med dig som du kan tävla mot. Är du en av de som inte gillar att tävla? Gör inte det! Dock kan det vara kul att ta med en kompis så man får lite push när det börjar bli jobbigt. Det blir roligare tillsammans.

Veckans HIIT pass 180913

Spring! Få upp pulsen rejält under den minuten med löpning eller cykling.

180913

3-5 varv av max antal reps varje minut av:

Löpning/cykling.

Squat.

Push-up.

Fällkniven.

Utfall.

Burpees.

Vila 1 minut mellan varven.

Veckans HIIT pass 180913

Squats.

Veckans HIIT pass 180913

Fällkniven.

Du skall alltså påbörja en övning varje minut. Första minuten springer eller cyklar du så långt du kan på den minuten. Se till sätta ett högt tempo för dig. Din puls ska upp högt! Minut nummer två gör du så många squats (knäböj) som du kan. Minut tre gör du push-ups och så vidare. Efter den sjätte minuten med burpees så vilar du i en minut innan du börjar om med löpning i en minut. Beroende på din fysiska nivå och hur hårt du vill träna just idag kan du välja hur många varv du genomför. Jag rekommenderar att du kör 3-5 varv.

Veckans HIIT pass 180913

Utfall.

Våga hålla ett lite högre tempo än du tror att du skulle klara. Din kropp klarar så mycket mer än du tror! Jag tycker även att du skall pröva att genomföra ett varv mer än du tror att du klarar. Jag är säker på att du kommer klara det! Du är stark!

Veckans HIIT pass 180913

Burpees.

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Marie
    28 september, 2018 at 12:44

    Ska testa ditt upplägg på passet i morgon tänkte jag 🙂

  • Leave a Reply