3 enkla övningar på 3 minuter

I den här artikeln visar I am ready´s vardagsbloggare Marie Isaksson 3 bra övningar som tar cirka 3 minuter av din fikarast. Du behöver inte ens byta om! Syftet med dessa övningar är inte att "ta ut dig", utan tvärtom, piggna till! 

Unna dig själv tre minuters rörelsepaus på din rast. 3 minuter av din kanske 30 eller 60 minuters rast fixar du lätt!

3 enkla övningar att göra i fikarummet

I den här artikeln visar I am ready´s vardagsbloggare Marie Isaksson exempel på 3 bra övningar som tar cirka 3 minuter av din fikarast. Du behöver inte ens byta om! Syftet med dessa övningar är inte att ”ta ut dig”, utan tvärtom, piggna till! 

Knäböj

Knäböj. Gör så här: Stå höftbrett med fötterna och låtsas att du sätter dig på en ”osynlig stol”. Tänk på att hålla bålen lätt anspänd och skjut upp i övningen när knäna når en 90 gradig vinkel.

Sidonudd

Denna övning avser att träna midjan och mjuka upp. Spänn bålen och böj dig åt sidan varannan gång.

Armhävningar

Armhävningar mot diskbänken/bord är ett bekvämare sätt att utföra dem på. Tänk på att aldrig nudda bröstet mot bänken under övningen.

LÄMNA ETT SVAR

Din kommentar
Ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.