Snabbpass med 4 enkla övningar

Här är ett snabbpass med 4 enkla övningar som du kan köra på promenaden, på gräsmattan, i ute gymmet, skogen, lekparken eller där du är. Var som helst där du finner det passande! Nu när våren är i antågande och dagarna blir längre och ljusare, vill jag slå ett slag för att träna utomhus. Gå en promenad, ta cykeln till jobbet, spring, eller kör ett snabbt utomhuspass … eller långt om tiden finns. Jag tycker att man ska nyttja ljuset och passa på att vara utomhus så mycket man bara kan.
Text och foto Sebastian Nykvist

Snabbpass med 4 enkla övningar

Värm upp 10 minuter med lätt jogg, lite dynamisk rörlighet och några armhävningar och utfallssteg. Om upphopp och utfallshopp känns svårt, byt ut det mot vanliga knäböj och utfallssteg framåt eller bakåt. Vill du skala fällkniven, gör vanliga sit-ups istället. Armhävningarna kan göras uppallade eller på knä om så vill.

Tre varv av:

10 upphopp
10 armhävningar
10 utfallshopp
10 fällkniven
Nedjogg och stretch i 10 minuter.
Snabbpass med 4 enkla övningar
Upphopp: utgångsposition
Snabbpass med 4 enkla övningar
Skjut upp i ett kraftfullt spänsthopp och ta emot dig med ”mjuka knän”.
Snabbpass med 4 enkla övningar
Armhävningar
Snabbpass med 4 enkla övningar
Utfallshopp. Eller utfall utan hopp, det bestämmer du.
Snabbpass med 4 enkla övningar
Utfallshopp.
Snabbpass med 4 enkla övningar
Fällkniven

Jag blev rejält svettig på rätt kort tid av detta pass. Det behöver inte vara svårare, det går till och med att klämma in på lunchen! Korta ned uppvärmning och stretchen om du har risigt med tid, eller gör varven snabbare! Kör hårt och njut av friskluft och sol!

LÄMNA ETT SVAR

Din kommentar
Ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.