Motivation Träning

Gravid & Mammaträning på Urban Ride+ vid Odenplan – start v.45

Gravid- & Mammaträning i Vasaparken!

Nu är det dags igen för ny bootcamp med mammaträning igen! Start, v. 45. Information nedan!

Inom kort avslutar jag en 10v omgång med mammaträning som vi kört utomhus i Vasaparken. Vilken höst det varit – har verkligen funkat toppen med det fina vädret och alla goa bebisar på picnicfiltar:) Men det blir onekligen lite mer utmanande när det drar ihop sig mot slutet av hösten och vintern och därför kommer vi köra nästa omgång med mammaträning inomhus – hos URBAN RIDE + på Odenplan! Så glad för detta samarbete!

 

Det finns oerhört många fördelar med att träna både under graviditet om man har möjlighet till det, men även att komma tillbaka efter förlossningen – jag har skrivit om det tidigare här!  Rekommendationen är att vänta minst 6veckor efter normal förlossning utan komplikationer, och minst 12 veckor vid kejsarsnitt.

 

Jag har en extrautbildning hos PT School för just träning av gravida och nyblivna mammor.

 

Att vara nybliven mamma

Jag är själv mamma till två barn, numera 4 och 6år gamla, och tränade en hel del under båda graviditeterna – men även efter förlossningarna för att hitta min nyblivna kropp igen. För inget är sig riktigt likt efter en förlossning. Det viktigaste är att du utgår från dig själv, vad som funkar och känns bra för dig. Träningen kommer att vara anpassad så du kan hitta din nivå och utmana dig själv ”lagom”. Fokus är att bygga bålstabilitet, och de inre magmusklerna, FÖRST –  det är prioritet 1, 2 och 3! Men såklart blir det även en del kondition liksom andra styrkeövningar.

Hör av dig om du är intresserad, har frågor eller vill veta mer! [email protected]

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply