Träning

Tips: promenera dig igenom ett styrkepass- ge knäböjen en chans i kylan

Tips idag när kylan kommer är att ge dina ben en chans. Att promenera kan vara bland det mest rogivande för kroppen enligt mig. Ge dig själv ett styrkepass längs promenaden både för dig och värmens skull.

November är snart slut och vi går förhoppningsvis mot kallare tider. Under vinterhalvåret kan man lätt känna sig mindre motiverad till en promenad vilket jag förstår men om man gör promenaden lite svettig och uppiggande kanske motivationen blir starkare? Så därför vill jag dela med mig av ett tips på enkla övningar längs promenadens väg och ett enkelt upplägg.

Välj din promenadväg och där efter väljer du en hållpunkt som du skall göra en övning på, som exempel en lyktstolpe. Var tionde lyktstolpe du möter gör du 20 knäböj. Under tiden du promenerar kan du alternera övningarna och köra ena gången knäböj och andra gången 20 utfallssteg. Välj ut tre övningar som du fokuserar på under just din promenad. Det kan vara knäböj, upphopp och utfallssteg som exempel.

För att orka röra sig behöver vi bra energier: tips på en god omelett

1 ägg
1dl äggvita
3 skivor kalkon
Salt, grillkrydda och rucola

Lägg på rucolan precis innan du vill vända eller vika omeletten.

Bara njut

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Björn
    29 december, 2018 at 11:49

    Såg riktigt gott ut 👍🏻

  • Leave a Reply