Hållbara vanor vardagsmotion

Testa att ha din kropp som ditt bästa redskap

Testa att ha din kropp som ditt bästa redskap

Testa något nytt kan ibland vara skrämmande men också lärorikt. Det handlar inte om att det måste vara tunga vikter utan kroppen duger fint.

En del dagar misstar man sin planerade tid och snabbt känner man att träning är inget som man kommer hinna med just idag. Men någonstans av dina minuter på en dag kan du välja att använda din kropp till något effektivt – lägg ner tio till femton minuter på dig själv det fixar du.

Testa något nytt och använd din kropp som redskap

Papporna Johan och Peter har gjort sina två första hemmapass. De båda vågade testa något inte gjort frivilligt innan och hoppas nu att det kan bli en hållbar vana.

Johan träna i 15 intensiva minuter och det var baserat på tre övningar:
10 situps
10 Russiantwist (stanna i bottenläget på en situps och rotera med överkroppen sida till sida)
10 upphopp

Peter vill jobba i 10 aktiva minuter och hans övningar i första passet var:

10 Situps
10 Armhävningar mot bord/bänk
10 utfallssteg bakåt

Helt slut, men övningarna var bra då de var olika så man orkade mer – Johan

 

Testa att ha din kropp som ditt bästa redskap

Upphopp – Johan

Testa att ha din kropp som ditt bästa redskap

Armhävning mot bordet och sonen får vara med – Peter

 

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply