Motivation Träning Trend

5 (BRA) TIPS INFÖR TRÄNINGSPASSET

Fem tips för att göra träningen både smidigare och roligare helt enkelt

  1. Trådlöst. Att byta till hörlurar med bluetooth är en utav de bästa investeringarna jag gjort till min träning. Inget skämt. Att slippa trassla upp en sladd innan träningen har säkert sparat mig 30 minuter på gymmet. Minst.
  2. Smartshake. Revolutionen med förvaringen som finns under flaskan behöver ingen förklaring. Jag fyller alltid upp utrymmet med två skopor Aminosyror (jag använder denna i smaken Lemon/lime just nu. Gillar Amino Energy då den även boostar med lite koffein inför passet för övrigt). Tillbaka till flaskan. Förvaringen gör att flaskan kan användas enbart som vattenflaska innan passet drar igång. Ganska bra ändå. Ni fattar.
  3. Träningsband. Fungerar både som portabla “vikter” och är ett bra tillbehör till benträningen i gymmet. Jag slänger alltid in några övningar med träningsbanden då jag tränar ben, både för kontaktövningar och som motstånd vid exempelvis knäböj. Det ger ett bra tryck i ben och rumpa liksom (tackarrrr!). Dessa använder jag mig utav och matar du in koden “martina15” vid beställning så får du 15% rabatt på banden, ganska bra ändå.
  4. All about them shoes. Att packa ur mina Nike Free från träningsväskan och byta ut dom mot ett par stabilare par från Reebook Crossfit var inte ett lätt beslut. Men så här i efterhand är jag så glad över den förändringen (klapp på axeln) och äntligen kan jag vara mer solid i (ben)träningen. Dom andra skorna har fått byta område bara, för bättre promenadskor får man nog leta efter.
  5. Musik. Okej, så här är det. Träningslistan på mitt Spotifykonto får enbart användas på gymmet, det gör den liksom lite bättre. Den här listan GYMMET XL kör jag alltid (!) under mina pass. Kikar du efter lite ny musik till träningen så tryck in på länken och sortera listan efter senast tillagda. Oh, och tips på nya låtar att lägga till i listan tas emot med öppna armar!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply