Träning

TRÄNINGSPROGRAM STYRKA/KONDITION

Inspiration till ett pass som innehåller båda styrkeövningar i gymmet och kondition kommer här gänget! Den ena träningsformen behöver inte utesluta den andra, gör det du tycker är roligt och se till att träningspassen är någonting att se fram emot!

“Exercise is a celebration of what your body can do. Not a punishment for what you ate.”

 

  1. Uppvärmning: 10 min dynamisk stretch underkropp + överkropp, lägg även in lite aktiveringar för rumpan här (3 x10 knipövningar exempelvis. Varför? För att “väcka upp” och förbereda glutes för träning, helt klart väl värda investerade sekunder inför ett benpass)
  2. Roddmaskin:  30 sekunder “all in effort” och 30 sekunder lugnt tempo x 5 minuter.
  3. Superset: Assisterade Chin-Ups med gummiband eller i maskin + Axelpress med hantlar. 3 x12
  4. Superset: Benpress + Bencurl. 3 x12
  5. Löpband/Crosstrainer: 15 minuter, minst 2 graders lutning på bandet
  6. Superset: Bänkpress med hantlar + Hög rodd i kabelmaskin (brett grepp, sittandes), 3 x12
  7. Superset: Utfall med hantlar + squat med (explosiva) upphopp. 3 x12
  8. Cykel: 30 sekunder “all in effort” stående och 30 sekunder sittandes på sadeln i lugnt tempo x 4 minuter
  9. Stretch 5-10 minuter

 

 

Side note: Det finns inget bättre än att bli inspirerad utav andra människor som kommer in och fyller ett helt rum med energi! Idag hade vi informationsmöte med en helt fantastisk tjej som tävlar och coachar inom de olika fitnessgrenarna, och hur laddad blir man inte när hon glider in i rummet och bjuder med sig utav sina erfarenheter till 110%. Dessutom med ett sunt synsätt på träning, hälsa och välmående i samband med tävling, och allt där omkring. Peppen! Mer uppdatering kring detta kommer.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply