Kesobröd på bara två ingredienser

Är det ens möjligt att baka proteinrika, färska frallor på endast två ingredienser? Ja, det är det! De här bröden smakar som en mix mellan frallor och nybakade scones. De innehåller som sagt endast två ingredienser, keso och havregryn. Ja och lite salt i och för sig för att förhöja smakerna!

Nytt år, nya löften! Eller?…. Många har som nyårslöften/nyårsmål att de vill börja äta hälsosammare och laga mer mat ifrån grunden. Men hur börjar man? Och i vilken ände? Mitt bästa tips för att äta hälosammare är att börja med små steg i rätt riktning. Till exempel, äter du bröd varje morgon och tycker att det är bland det godaste du vet? Fortsätt då att njuta av ditt frukostbröd men baka istället ditt eget! Många av de bröden vi köper i affären innehåller en oftast en hel del socker och vitt mjöl. 

Om det känns krångligt att ställa sig och baka bröd så ska ni därför få världens enklaste godaste recept av mig.

Brödet blir både rikt på protein och fibrer vilket är toppen att starta dagen med – fibrer håller oss mätta längre och gör våra magar glada!

Recept på kesobröd

Recept kesobröd (blir 3 frallor)
2 dl keso 
2 dl havregryn
1 tsk salt

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda ihop samtliga ingredienser i en bunke. Knåda ihop “degen” ordentligt med händerna så det blir en fast och smidig deg. Rulla till bollar som du sedan “plattar ut” på en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i ugnen i ca 20 minuter.
Låt bröden vila ca 15 minuter innan du äter dem. Servera med smör, ost eller varför inte jordnötssmör och skivad banan? Mums!

Mer nyttig bakning om du vill Glutenfritt yoghurtbröd

Föredrar du hårt bröd? Testa i så fall det här goda receptet på fröknäcke!

För fler hälsosamma, lättlagade recept och bakverk, besök http://lisaanilsson.se / instagram @foodbylisanilsson

LÄMNA ETT SVAR

Din kommentar
Ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.