”Packa träningsväskan kvällen innan”

Tiden går snabbt när man har roligt. På torsdag 5 december är det redan dags för säsongsavslutning för Volvo Studio Bootcamp. I december är man kanske mer sugen på julpyssel än träning? Vi frågade coach Antonia Axegren om hur hon peppar sig själv på morgonen för utomhusträning en frostig och mörk decembermorgon.
– Packa träningsväskan kvällen innan, då blir det lättare att komma iväg!

Man kanske kan tycka att säsongen knappt hann börja innan den slutade. Men nu är det dags för sista träningsfrukosten innan vi kliver på julledigheten. För att tacka av träningshösten och fira advent kommer vi bjuda på extra trevligheter på torsdag.

Vi ses som vanligt 08:00 på Volvo Studio (Jussi Björlings Allé 5, T-Kungsträdgården) och tränar ett cirka halvtimmespass utomhus för att därefter äta frukost tillsammans (eller ta med dig påse) i Volvo Studios sköna soffor. Och våra träningspass är gratis, det enda du behöver göra är att anmäla dig HÄR.

Den goda nyttiga frukosten från K-MÄRKT är mycket populär.

Hej Antonia, du är ju coach på torsdag. Här i Solna är det isigt och minusgrader. Hur ska vi klä oss för at inte frysa (och halka) på torsdag?

– Bra kläder är A och O för lyckad utomshusträning. Klä dig lager på lager och gärna i material som både värmer och transporterar bort fukt. Merinoull är ett fantastiskt (snabbtorkande) material att ha närmast kroppen! Långa strumpor som går högt upp på vaden och sitter tight (och inte korvar sig). Klä dig gärna i varmfodrade träningstights och vindtät jacka samt skor med bra grepp. Mössa (som sitter tight över öronen) och vantar (gärna i fuktavvisande material), såklart, glöm inte det!

Läs mer The big five – 5 tips som förbättrar din löpteknik”

Vad kan vi förvänta oss av träningspasset på torsdag, kan man hänga med i tempot även om man aldrig tränat förut?
– Självklart! Jag har planerat en rolig halvtimme som utmanar puls, styrka och koordination. Övningarna anpassas helt efter egen förmåga och förutsättningar. 

Vi har det väldigt trevligt på våra träningsfrukostar.

Har du fler bra motivationstips för att få träningen gjord under vinterhalvåret när det är mörkt och kallt?
– Jag har en uppsjö tips, haha. Att boka en träningsdejt eller gruppträningspass som till exempel nu på torsdag är ju superbra tips även annars för att peppa sig själv lite extra. När man bokat träningsträff med andra är det inte lika lätt att ställa in. Sen får vi inte glömma vikten av vardagsmotion och att röra på oss lite varje dag, oavsett om det är hemma, utomhus eller på gymmet.

Antonia Axegren är 29 år och har eget företag som löpcoach och har spetskompetens som “Endurance Training specialist”. Vill du komma i kontakt med Antonia? Mejla henne hit [email protected]

LÄMNA ETT SVAR

Din kommentar
Ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.