Utomhusträning:Ben och rumpa

Foto: unsplash.com/krisitianegelund

Påskvecka gänget! Ett perfekt tillfälle till att ta tillvara på vårsolen och blåsa igenom ett träningspass utomhus. 24 minuter är allt som behövs (exklusive uppvärmning) för att slipa på både balans, form och kondition! Det här passet fokuserar främst på underkroppen och genomförs helt utan redskap. Enkelt och lättillgängligt!

TRÄNING: 24 MINUTER FÖR BEN OCH RUMPA 

Upplägg: 30 sekunder jobb – 30 sekunder vila. Stanna på samma övning 4 gånger innan du går vidare till nästa övning.

Exempel: Skridskohopp – vila – skridskohopp – vila – skridskohopp – vila – skridskohopp – vila – nästa övning – vila – osv.

Hjälpmedel: Ladda ned ”Training Timer” till mobilen för att hålla kolla på intervallerna

 Att tänka på under passet: Alla övningar kan modifieras. Kan du inte hoppa i övningarna så uteslut hopp. Anledningen till den långa vilan under passet är för att ge kroppen tid att ladda om inför nästa övning. Det innebär att du kan kräma på mer under övningarna och också bibehålla en bra teknik längre in i passet.

Du kanske även gillar Påsk-träning på 25 minuter

Övningar:

Tid över? Avsluta passet med 30 min promenad

Musik? Kolla in min lista på Spotify här: Påsk Workout (länk)

Ni hittar mig även på Instagram (martinanatalie) för träningspass och träningstips!

LÄMNA ETT SVAR

Din kommentar
Ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.